ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Uwzględniamy równowagę pomiędzy swobodną zabawą, grami, zabawą na świeżym powietrzu oraz zajęciami edukacyjnymi.
Dla prawidłowej realizacji założeń ogromne znaczenie ma czas spędzony na świeżym powietrzu, istotnie wpływający na właściwy rozwój psychomotoryczny dziecka. Jest to czas nie tylko relaksu, organizacji zabaw zespołowych czy swobodnych, ale przede wszystkim jest okazją do budzenia w dzieciach ciekawości i zachwytu otaczającym światem. Krajobrazowy Park , w jakim usytuowane jest nasz żłobka, sprzyja dzieciom w empirycznym odkrywaniu świata przyrody i jest źródłem inspiracji do budzenia zainteresowań badawczych, obserwowania pór roku czy zjawisk atmosferycznych.
Realizując naszą misję stworzenia dzieciom przestrzeni do radosnej i kreatywnej zabawy nie zapominamy o odpowiednim wyposażeniu żłobka.
MAMY DO DYSPOZYCJI
PLAC ZABAW
Otoczony starodrzewem, usytuowany bezpiecznie daleko od ulicy
sale
Przestronne, bogato wyposażone
(z łazienkami bezpośrednio przy salach)
zadaszony taras
Bezpieczne miejsce do zabawy i leżakowania na świeżym powietrzu
Posiłki
Zdając sobie sprawę jak ważna dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka jest właściwie zbilansowana dieta zapewniamy dzieciom zdrowe posiłki z bardzo dużym udziałem warzyw. Posiłki są przygotowywane w piecu konwekcyjno-parowym, dzięki czemu podczas gotowania nie są tracone cenne witaminy i mikroelementy; technologia przygotowywania posiłków wyklucza również udział szkodliwego dla zdrowia dzieci tłuszczu.
Dzieciom z alergią pokarmową proponujemy diety eliminacyjne (dietę bezmleczną, bezjajeczną, bezglutenową) bez dodatkowych opłat.
ZAJĘCIA DODATKOWE
Świat jest pełen tajemnic, a dzieci są największymi odkrywcami świata. Pomagamy im go odkryć poprzez różne wyprawy w głąb naszego zaczarowanego ogrodu.
Zabawy sensoryczne są ważne w rozwoju dziecka z wielu powodów. Stymulując rozwój zmysłów, wpływamy na umiejętności motoryczne – dużą i małą motorykę. Wspieramy też rozwój poznawczy, w tym koncentrację uwagi, pamięć, myślenie i rozwiązywanie problemów.
W trakcie plastycznych zabaw dzieci poznają różnorodne techniki plastyczne, odkrywają sposoby wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia, uczą się precyzji ale także szaleństw na dużym formacie, dokładnie odtwarzać rzeczywistość, a także przekładać na papier to, co mieści ich wyobraźnia. Tworzymy prace na małym i dużym formacie, zarówno jednowymiarowe jak i tzw. 3D .
Nasze dzieci objęte są opieką ze strony logopedy. Co roku Pani logopeda organizuje akcję badań przesiewowych dla wszystkich dzieci, uczęszczających do naszego żłobka, która ma na celu zbadanie prawidłowości funkcjonowania ich aparatu artykulacyjnego.
Rozwijanie zainteresowań i umiejętności kulinarnych;
kształtowanie umiejętności przyrządzania posiłków z zachowaniem higieny
Uświadomienie dzieciom wartościowej roli bajek i baśni.,Kształcenie umiejętności słuchania odczytywanego przez opiekuna tekstu , Rozwijanie wyobraźni twórczej dzieci
Zobacz co przygotowaliślmy
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
6:30 - 8:00
Przyprowadzanie dzieci do żłobka -jest to czas na swobodną zabawę dzieci, możliwe konsultacje rodziców z opiekunem
7:45-8:00
Przygotowanie do śniadania- czynności sanitarno-higieniczne, wdrażanie elementów higieny osobistej
8:00-8:30
Wspólne śniadanie
8:30-9:00
Czynności pielęgnacyjne i higieniczne-(nocnikowanie, mycie zębów)
9:00-10:15
Zajęcia dydaktyczne -rozwijające indywidualne zdolności dziecka: wspólne czytanie, zajęcia ruchowe, zajęcia rytmiczne i plastyczne lub wyjście na żłobkowy plac zabaw lub taras
10:15-10:30
Czynności pielęgnacyjne i higieniczne - trening czystości- nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej
10:30-11:00
Drugie śniadanie
11:00-13:00
Czas na sen lub leżakowanie
13:00-13:30
Obiad
13:30-14:00
Czynności higieniczne, Trening czystości -nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej.
14:00-15:30
Zabawy zorganizowane na dywanie(czytanie, zabawy z chustą itp.) lub zabawy stolikowe-rysowanie, układanie puzzli.
15:30-15:45
Podwieczorek
15:45-16:30
Zabawy edukacyjno-rozwojowe, zabawy swobodne, układanki, rysowanie, indywidualne rozmowy rodziców z opiekunem. Rozchodzenie się dzieci do domu.